What a wonderful morning


Vilken morgon va! Detta, mina vänner, är ytterst sälsynt och sker därför väldigt sällan. Högst 3 ggr per år. Jag gick upp 05.30, hoppade in i duschen och lyssnade samtidigt på Lugna Favoriter, gjorde i ordning en redig frukost, hämtade tidningen, gjorde mig sedan själv i ordning för sen gå till jobbet. Utan stress. Utan panik för jag har inget att ha på mig. Inget springade till tunnelbanan. Jag hade sådant flyt, hann till och med tvätta håret, vilket kan ta en tid om man har långt hår. Jag önskar att jag hade en sådan rutin varje morgon.. men det går inte? Av nån anledning funkar det inte. Jag är för morgontrött helt enkelt. Fast jag tror det skulle fungera om jag verkligen bestämmer mig. Går och lägger mig så att jag får tillräckligt med sömn, ungef. kl 22-22.30 på kvällen. Det borde inte vara svårt. Eller?

Mina mornar brukar i regel se ut såhär: Börjar jag kl. 8.00 går jag upp halv 06.30, egentligen ska jag gå upp vid 6.00 för att ha en lugn morgon, men allt för ofta försover jag mig. Då stressfixar jag mig. Går runt och gör saker som jag inte nödvändigtvis måste göra just precis nu (?) Mamma kommer ner och blir automatiskt involverad i mina morgonrutiner, hon hämtar matklådan och ger mig en macka jag kan ta med mig till frukost som jag äter när jag kommit på plats. Om jag hinner, (vilket jag sällan gör), fixar jag mackan själv. Går väldigt snabbt till tunnelbanan. Av nån anledning löper det också större risk att missa buss och tunnelbana.

Så ni förstår att min morgon idag var en utöver de vanliga. Det är så mina mornar egentligen ska se ut. Jag siktar på det! I Australien.....

Kommentarer
Postat av: Rickad Gustafsson - Trygg Hansa

Det här är lätt min favoritblogg tillsammans med schtekurais!



/Chefen

2009-01-19 @ 11:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback