Ärenden. Ärenden...

Ärenden. Ärenden. Ärenden. Nästan varje dag måste jag fixa något nytt inför resan, träffa någon eller planera in en träff. Igår t ex, gjorde jag två viktiga ärenden. Jag blir nästan lite stolt över mig själv.

- Jag gick till banken. Fixade lite bland konton o annat. 
- Sedan fixade ett par till glasögon! På lunchen hade jag ringt min ögonläkare för att försöka få tag på mitt recept. Men hon sa att det räckte med att opotikern få fram det genom att titta i mina andra glasögon. Vilket dom självklart inte kunde. Dom måste ju självklart ha ett recept. Å i och med att jag åker om 2.5 veckor, och själva processen (forma glas, mäta prisman osv) tar 2 veckor, 10 arbetsdagar, kände jag att tiden är knapp, och jag har inte tid att vänta på att få ett recept hemskickat. Marginalen ligger på 2 dagar. Om så, om jag inte får glasögonen inom 12 arbetsdagar blir jag ledsen.

SÅ efter att ha spanat in vilka bågar jag vill ha, kom jag  på att där jag köpte mina nuvaranade bågar o glas har ju mitt recept (?) Så jag sprang fram o tillbaka i regnet  mellan Smarteyes - Stureoptikern. I all hast fixade det sig som från början såg rätt mörkt ut.

Skillnaden mellan mina nuvarnade glasögon o dom jag beställde igår är i huvudsak formen på bågen. Och vikten. Rätt logiskt. Mina kommande bågar är lite retro. Lite vintage. Tunna. Rätt snygga. Mina nuvarnade är tyngre. Grövre. Men snygga också.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback