Sleepy little girl


Igår morse mådde jag inte superduper (som jag alltid annars gör!) Jag kände mig seg, nästan sjuk och hade inte orken att prata, vilket till större delen mitt jobb går ut på. Jag kände tendens till sjukdom. INTE okej. På eftermiddagen gick jag till och med till vilorummet, och det gör man inte om man absolut inte måste.

Till frukost hade jag proppat i mig massor med c-vitaminer, dvs en apelsin, 1 glas apelsin juice och en smörgås med apelsin marmelad, man får ju inte vara dum :)  Senare när jag kom till jobbet, gick jag in till världens bästa Bettan som gav mig en c-vitamin brustablett. Efter lunchen mådde jag bättre, men jag kände fortfarande behov av att vila. För bästa medicinen är att sova! Jag lånade vilorummet en timme.

När jag kom hem, gick jag till sängen med en gång. Jag hade bestämt mig; jag gör ingenting annat än sover förrän jag känner mig bättre, eller rent av är återställd igen. Jag sov. Länge. Gick upp och åt. La mig igen. Sov. Like a koala. Vaknade kl. 03.00 och hade kläderna på mig, tvn var på och jag var en aningens förvirrad. Gick upp, klädde på mig pyamas (en jätte t-shirt), stängde av tvn och sov 2,5 h till.

Idag? känner jag mig mycket bättre. Kanske inte helt perfekt, men vem är det? Särskilt när det är sånt här väder.
Men i själen mår jag bra! För jag ska till Austraaalien ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback