Gävle innan Australien

Hej! Jag kan börja med att säga att mitt internet la av i tisdagskväll. Kul! Nej. MEN, nu sitter jag hemma hos mormor och morfar i Gävle, för ovanlighetens skull. Men mycket trivsamt å andra sidan. Jag åkte hit efter jobbet igår och ska åka hem idag kl. 17.02. En snabbvisit!

Igår var min sista dag på jobbet. För att beskriva i ord; jobbigt, förvirrat, stressat och känslosamt. Usch. Jag gillar inte farväl. Det har varit en fantastisk tid på TryggHansa, och alla man lärt känna. Allt vi gjort.. så jäkla kul tid!!! Mycket känslor på samma gång om man säger så..  Mycket känslor. Jag gillar TH på något obeskrivligt vis. Så är det bara.

Så, efter jobbet åkte jag till mormor o morfar. Åkte ett sånt där nytt regional tåg med dubbelvåning.. Gud, så smidigt det är nu för tiden. Mycket komfortabelt! :-D Plus för SJ (för en gångs skull).
När jag kom fram hämtade morfar mig och vi åkte hem till huset. Att  äta köttbullar och stuvade makaroner är ju en tradition sen jag varit liten. Mormors köttbullar! Mmmm muums! Så varför bryta traditionen? 
"Det blir väl sista gången man får stå å laga makaroner åt dig då" säger mormor med den där mysiga gävledialekten. "Haha, neeej då. Jag kommer tillbaka", sa jag och kramade henne. 
Vi satt ett tag och ja.. pratade om Australien. Jag fick berätta allt... men jag är van nu.

Någon timme senare skulle jag besöka kusin med familj. Familjen Ivarsson. Och som sagt, farväl är inge kul. INTE kul.

Där hemma blev det fika och prat om... Australien.


Nästa. SÅ i förmiddags åkte jag till farmor och farfar och fikade. Min farbror var också där, Kennet. Där pratade vi om... Australien. Jag följde sedan med Kennet hem för att kika på nya lägenheten (MYCKET fräsch!!). Där satt vi en stund och pratade (..om?) innan han skjutsade hem mig till mormor och morfar igen. Och här sitter jag nu.

Allt är ännu inte klart inför resan. Bra va? 2 dagar innan. Men saken är såhär.. Bankintyg - tydligen lite trassel med? Inte så lätt som jag trodde. Eller, det var dom själva som krånglade till det. Jag ska snabbt försöka lösa det.
Försäkring? Ja nu äntligen! Nu är det fixat. Imorse tecknade jag en försäkring. No problem. Skönt!
Sen en liten detalj, en viktig sådan för oss tjejer. Som är nödvändig, men som finns i australien men man vill ha det fixat innan. (jag VET! att vi är ute i sista minuten). P-piller. Det ska vara FÖR krångligt att få tag på. Jag blir tokig. Men man får helt enkelt pallra sig upp kl. 8 imorgon bitti och gå till öeppethus. Det är den enda lösningen jag ser nu.

Gud, vad mycket prat. Det blir konsekvenserna av att ett internet inte fungerar. Inga bilder har jag heller! ;)



*Djupt andetag* SÅ IKVÄLL. Jag Karin Jenny och Nathalie (..och cissi?) ska ut för sista gången i Sthlm. Eller för sista gången för mig och Jenny. Om man nu inte räknar med morgondagens "avslutning" på Sky lounge bar. Men det ser jag inte riktigt som en utgång. Ikväll blir det en sån där riktig en. Laddade med låga skor så att vi bara kan dansa dansa dansa. Kommer bli en sån där obeskrivlig sjuk kväll igen.. ni vet, som jag pratat om förut! ÅÅ, vad kul det är! :-) :-)

Imorgon står det på schemat följande: 1. Fixa piller. 2. Gå till banken. 3. HÄMTA GLAS ÖGON (Wohooo!) Nu har dom kommit! 4. Hem snabbt, packa!! Duscha, återhämta sig och ut igen.

Så. VI hörs förhoppningsvis imorgon igen!

Ciaooo folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback